Pradžia Karjera Klausimai darbdaviui: kaip perimti kontrolę pokalbyje

Klausimai darbdaviui: kaip perimti kontrolę pokalbyje

Sėkmę lemiantys klausimai, kuriuos privalote užduoti per darbo interviu, kad išsiskirtumėte iš kitų.

94
0
darbo pokalbis vyksta įmonėje

Karjeros konsultanto patarimai: svarbiausias darbo pokalbio momentas yra tada, kai prabylate jūs. Štai ką sakyti.

„Taigi, ar turite mums kokių nors klausimų?“

Mažai kas sukelia tiek panikos darbo ieškančiam žmogui kaip ši frazė. Staiga visas dėmesys nukrypsta į jus, o kitoje stalo pusėje sėdintys žmonės laukia. Jūs privalote perimti pokalbio vairą. Kiekviena tylos sekundė atrodo kaip amžinybė.

Tai, be abejonės, vienas baisiausių darbo pokalbio momentų. Kaip karjeros konsultantas, vedęs šimtus bandomųjų interviu, galiu patvirtinti – su šia dalimi sunkumų patiria beveik visi. Tačiau, kad ir kaip baisu būtų, užduoti klausimus yra ne šiaip naudinga – tai gyvybiškai svarbu.

Darbdavys įteikia jums pokalbio vadžias ir suteikia progą pakreipti jį norima linkme. Tai jūsų auksinė galimybė laimėti darbo pasiūlymą, kuria, deja, pasinaudoja ne visi. Dar blogiau – kai kurie užduoda klausimus, bet daro tai mechaniškai, nesuprasdami jų tikrosios galios.

Šiame gide – ne šabloninės frazės, o strateginiai klausimai ir paaiškinimai, kaip juos panaudoti savo naudai.

Strateginiai klausimai, atskleidžiantys tikruosius poreikius

Šie klausimai padeda suprasti, ko įmonė ieško iš tikrųjų, o ne tik tai, kas parašyta darbo skelbime.

„Ko iš tiesų ieškote šioje pozicijoje, be to, kas nurodyta aprašyme?“

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kvailas klausimas – juk viskas parašyta skelbime, tiesa? Visiškai ne. Darbo skelbimas tėra filtras, atsijojantis kvalifikuotus kandidatus nuo nekvalifikuotų. Tačiau į pokalbį pakviesti žmonės jau yra kvalifikuoti. Dabar kova vyksta dėl to, kas yra labiausiai tinkamas. Šis klausimas privers darbdavį atskleisti kortas. Galbūt jie atsakys: „Ieškome žmogaus, kuris gebėtų išlaikyti ramybę chaotiškoje aplinkoje“ arba „Mums reikia iniciatyvaus žmogaus, kuriam nereikėtų nurodinėti kiekvieno žingsnio“. Tai – jūsų šansas iškart pateikti pavyzdį iš savo patirties, kaip jūs atitinkate būtent šį, tikrąjį, poreikį.

„Kaip atrodytų išskirtinai gerai dirbantis darbuotojas šioje pozicijoje po pirmų šešių mėnesių?“

Tai dar vienas būdas išgauti vidinės informacijos. Sužinoję, kokie yra sėkmės matai (KPI) šioje pozicijoje, galėsite pademonstruoti, kad suprantate lūkesčius ir esate pasirengęs juos viršyti. Vienoje įmonėje sėkmė gali būti matuojama pardavimų skaičiais, kitoje – klientų pasitenkinimu, trečioje – tvarkinga dokumentacija. Jūsų tikslas – parodyti, kad galite spindėti būtent toje srityje, kuri jiems svarbiausia.

„Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria ši pozicija ar komanda?“

Nors norite išlaikyti pozityvią atmosferą, parodyti, kad nebijote sunkumų, yra būtina. Šis klausimas atskleidžia jūsų brandą ir realistišką požiūrį. Išgirdę atsakymą (riboti resursai, sudėtingi klientai, griežti terminai), galite papasakoti, kaip panašias problemas sprendėte ankstesnėse darbovietėse. Tai parodo jūsų atsparumą ir problemų sprendimo įgūdžius.

Atminkite, ne tik jus renkasi – jūs taip pat renkatės. Šie klausimai padeda įvertinti, ar norėtumėte čia dirbti, ir sukuria žmogiškąjį ryšį

Klausimai, kuriais įvertinate aplinką ir kuriate ryšį

Atminkite, ne tik jus renkasi – jūs taip pat renkatės. Šie klausimai padeda įvertinti, ar norėtumėte čia dirbti, ir sukuria žmogiškąjį ryšį.

„Kokia yra komandos dinamika ir bendra atmosfera įmonėje?“

Vietoj nuvalkioto „kokia jūsų įmonės kultūra?“, paklauskite konkrečiau. Ar komanda dirba formaliai, ar laisvai? Konkuruoja tarpusavyje ar bendradarbiauja? Darbo tempas greitas ar ramus? Kad ir koks būtų atsakymas, paaiškinkite, kodėl tokia aplinka jums tinka ir kaip jūs ją papildytumėte. Darbdaviai ieško ne tik gero specialisto, bet ir žmogaus, su kuriuo bus malonu praleisti 8 valandas per dieną.

„Kaip atrodytų tipinė mano darbo diena?“

Bet kuris pardavėjas pasakys: norint parduoti prekę, reikia, kad pirkėjas įsivaizduotų save ją turintį. Prašydami apibūdinti savo dieną, jūs priverčiate pokalbio vedlį vizualizuoti jus dirbantį šioje pozicijoje. Kuo daugiau jis jus įsivaizduos, tuo realiau jam atrodys jus pasamdyti.

„O kaip Jūs pats (-i) pradėjote dirbti šioje įmonėje?“

Tai geriausias būdas interviu paversti pokalbiu. Formalumo barjero pralaužimas padės darbdaviui pamatyti jus kaip lygiavertį pašnekovą, o ne tik kaip prašantįjį. Be to, šis klausimas priverčia jį prisiminti savo paties karjeros pradžią, galbūt panašų jaudulį ar patirties trūkumą. Tai sukelia empatiją, kuri jums tikrai nepakenks.

Klausimai, parodantys jūsų ambicijas ir profesionalumą

„Ko iš manęs būtų tikimasi išmokti ar pasiekti per pirmuosius metus?“

Darbuotojas – tai investicija. Parodykite, kad esate pasiruošęs augti kartu su įmone, mokytis ir tobulėti. Šis klausimas parodo jūsų ilgalaikį požiūrį ir ambicijas, o ne tik norą gauti algą.

„Kada galėčiau tikėtis sulaukti jūsų atsakymo? Ir jei iki to laiko nesulauksiu, ar galėčiau su jumis susisiekti?“

Visada, visada, visada užduokite šiuos du klausimus pabaigoje. Užuot klausę „Ar gavau darbą?“, kas skamba desperatiškai, ar „Kada man pradėti dirbti?“, kas skamba arogantiškai, jūs parodote profesionalumą ir pagarbą procesui. Gaukite konkretų terminą ir kontaktą. Tai leis jums vėliau nusiųsti padėkos laišką – smulkmena, kuri gali jus išskirti iš kitų kandidatų.

Auksinės taisyklės, kaip kurti savo klausimus

  • Venkite klausimų, kurie gali sukelti neigiamą atsakymą (pvz., „Kodėl atsilaisvino ši vieta?“ – galbūt žmogų atleido).
  • Parodykite, kad atlikote namų darbus. Cituokite kažką iš įmonės interneto svetainės ar socialinių tinklų. Pavyzdžiui: „Mačiau jūsų LinkedIn, kad neseniai pradėjote naują projektą. Kaip ši pozicija prisidėtų prie jo sėkmės?“.
  • Niekada neklauskite to, ką galėjote rasti per 5 minutes „Google“. Tai parodo tingumą.
  • Visada pagalvokite: „Ką šis klausimas pasako apie mane?“. Klauskite apie mokymų galimybes, jei norite pasirodyti ambicingas. Klauskite apie saugumo priemones, jei darbas pavojingas.

Atminkite, šioje pokalbio dalyje jūs valdote situaciją. Su trupučiu praktikos ir kūrybiškumo, galite save parduoti dvigubai geriau.